Öppet brev till Jimmie Åkesson

Från en besviken SD väljare och orsakerna därtill: Ni har utan att föreslå folkomröstning medverkat till att vår över 200 år av alliansfrihet upphört.
Politik • 20 september 2024 00:00
Detta är en opinionstext i Norra Skåne. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Skribenten tycker att partiledaren Jimmie Åkesson (SD) sviker sina kärnväljare.
Skribenten tycker att partiledaren Jimmie Åkesson (SD) sviker sina kärnväljare.Foto: Lars Schröder/TT

Vidare Röstat för DCA avtalet, detta också utan att fråga svenska folket. Och sålt ut vårt land till USA. Så uppför sig inte ett parti som anser sig Sverigevänligt och nationalistiskt.

SD har även gett upp tanken på att gå ur EU. En kollos på lerfötter som inte alls blivit vad det var tänkt från början. Med en enorm byråkrati som kostar stora summor för skattebetalarna.

Annons

Partiet har även baktalat andra länder i EU som gör vad dom kan för att förbättra situationen för sin inhemska befolkning.

Dessutom röstat för att stödja Ukraina. Ett av världens mest korrupta länder, i kriget mot Ryssland med i dagsläget 45 miljarder kronor. Pengar som hade behövts i Sverige och till att bygga upp Ukraina efter kriget.

Anser dessutom att varken EU eller Sverige har med detta krig att gjöra. Det är ett proxykrig som USA genom Nato bedriver mot Ryssland. Dessutom borde ni haft betänkligheter när en person med starka kopplingar till Wallenbergsvärens krigsindustri blir utsedd till Försvarsminister. Jag anser han är jävig för detta upp- drag.

Behandligen av Elsa Widding och Roger Richthoff. Verkar som Kunskap och erfarenhet inte premieras i ditt parti.

Nej Åkesson. Det där med att bli ett statsbärande parti som du skroderar om kan du glömma. Det blir man inte genom att vända kappan efter vinden.

Fortsätter ni i samma stil lär ni inte komma upp i nivå med senaste valet. Tycker du skall sätta dig ner med Mattias Karlsson och arbeta fram en ny strategi innan dina kärnväljare överger skutan.

Bo O Holmgren 76

”Det blir man inte genom att vända kappan efter vinden.”